Проект вноситься народним депутатом України Фабрикант
С.С.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення
змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
(щодо
посилення соціального захисту громадян, які брали участь у ліквідації інших
ядерних аварій, у ядерних випробуваннях та військових навчаннях із
застосуванням ядерної зброї)
Верховна Рада
України п о с т а н о в л я є:
І. Внести до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 37, ст. 543; 1996 р., № 35, ст. 162; 1999 р., № 19, ст. 174; 2001 р., № 44, ст. 230; 2006 р., № 1, ст. 18, №№ 9, 10-11, ст. 96, № 49, ст. 485; 2007 р., № 7-8, ст. 66; 2008 р., №№ 5-8, ст. 78) такі зміни:
1. Статтю 48 викласти в такій редакції:
«Стаття 48.
Компенсації за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, які стали інвалідами,
учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС або інших
ядерних аварій, ядерних випробувань, військових навчань із застосуванням
ядерної зброї, та сім'ям за втрату годувальника
Одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС або інших ядерних аварій, ядерних випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій, ядерних випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, та сім'ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, інших ядерних аварій, ядерних випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою, іншими ядерними аваріями, ядерними випробуваннями, військовими навчаннями із застосуванням ядерної зброї, щорічна допомога на оздоровлення виплачується в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.».
2. Абзац
десятий частини третьої статті 54 викласти у такій редакції:
«для інших
інвалідів, щодо яких встановлено причинний зв'язок інвалідності з
Чорнобильською катастрофою, іншими ядерними аваріями, ядерними випробуваннями,
військовими навчаннями із застосуванням ядерної зброї:».
3. У статті
59:
1) назву
статті викласти у такій редакції:
«Стаття 59.
Пенсії військовослужбовцям, які брали участь у ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у
військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї»;
2) абзац
четвертий цієї статті викласти у такій редакції:
«Особам, які
брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних
аварій, у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної
зброї під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок чого стали
інвалідами, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або
за бажанням цих осіб з п'ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, що
був встановлений на час їхнього перебування в зоні відчуження або на
радіоактивно забрудненій території під час ліквідації інших ядерних аварій,
участі у ядерних випробуваннях та військових навчаннях із застосуванням ядерної
зброї».
ІІ.
Прикінцеві положення
1. Цей Закон
набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету
Міністрів України у місячний термін після набрання чинності цим Законом:
привести свої
нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом;
забезпечити
приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх
нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Голова
Верховної Ради
України
Подання
07.03.2013
ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Відповідно до статті 93 Конституції
України в порядку законодавчої ініціативи вношу на розгляд Верховної Ради
України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус
і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи» (щодо посилення соціального захисту громадян, які брали участь у
ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях та військових
навчаннях із застосуванням ядерної зброї).
Доповідати законопроект на пленарному
засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Фабрикант С.С.
Додатки:
1. проект Закону України на 2 арк.;
2. пояснювальна записка на 2 арк.;
3. порівняльна таблиця на 3 арк.;
4. проект постанови Верховної Ради
України на 1 арк.;
5. електронні копії зазначених
документів.
Народний депутат України С.С.Фабрикант
Пояснювальна
записка 07.03.2013
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»
(щодо посилення соціального захисту
громадян, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних
випробуваннях та військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї)
1. Обґрунтування
необхідності прийняття Закону
Чинний Закон України "Про статус та соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" не в повній мірі захищає
права та інтереси осіб, які брали
участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях та військових
навчаннях із застосуванням ядерної зброї. Тільки в АР Крим зареєстровано 480
громадян, які брали участь у
ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях та військових
навчаннях із застосуванням ядерної зброї, а в цілому в Україні таких громадян
близько 6 тисяч. Під дію цього законопроекту підпадає близько 1,5 тисяч осіб.
Ця категорія громадян була прирівняна до учасників ліквідації аварії на
Чорнобильській АЄС 1, 2, та 3 категорій, але окремі пільги та компенсації,
передбачені законодавством для громадян – учасників ліквідації аварії на
Чорнобильській АЄС, діючим законодавством на них не розповсюджуються. Внаслідок
чого, вищезазначений Закон України потребує внесення змін та доповнень.
Прийняття проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України
"Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської
катастрофи" (щодо посилення
соціального захисту громадян, які брали участь у ліквідації інших ядерних
аварій, у ядерних випробуваннях та військових навчаннях із застосуванням
ядерної зброї) надасть можливість реалізувати право на пільги та компенсації
цієї категорії громадян та у повному обсязі і у
відповідності до реалій сьогодення, буде захищати значну соціальну групу
громадян України, які постраждали, виконуючи свій громадянський або військовий
обов'язок.
2. Мета
і шляхи її досягнення
Законопроект дозволить підвищити рівень соціального
захисту осіб, які брали участь у
ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях та військових
навчаннях із застосуванням ядерної зброї.
Прийняття
проекту Закону усуне протиріччя при наданні пільг та компенсацій громадянам,
які приймали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЄС та
інших ядерних аварій, у ядерних
випробуваннях та військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї та які мають однакову категорію.
3. Правові аспекти
Основними
законодавчими актами, які регулюють зазначені відносини у сфері охорони праці,
є Конституція України та Закон України «Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».
Реалізація
положень законопроекту після його прийняття потребує внесення змін до деяких
підзаконних нормативно-правових актів.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація
законопроекту потребуватиме близько 115 мільйонів гривень видатків з державного
бюджету, покриття яких здійснюватиметься за рахунок коштів, що надходять від
приватизації майна.
5. Прогноз результатів
Прийняття зазначеного законопроекту дозволить забезпечити належний рівень
соціального захисту осіб, що брали участь у
ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях та військових
навчаннях із застосуванням ядерної зброї та
усуне диспропорції, що виникли останнім часом у пенсійному забезпеченні цієї
соціальної групи та громадян, які брали участь у ліквідації наслідків
Чорнобильської катастрофи.
Народний
депутат України С.С.Фабрикант
Порівняльна таблиця
07.03.2013
Порівняльна таблиця до проекту Закону України «Про
внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (щодо посилення соціального
захисту громадян, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних
випробуваннях та військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї)
Народний
депутат України України С.С.Фабрикант
Я просто устал и решил на все плюнуть..
ВідповістиВидалитиПо простой причине....с 6 мая 1986 г. 18 работ на дезактивации...оф.доза - 27,4 рентгена...
Ст.сержант хим.войска..работали вместе с моряками срочной службы ТФ,СФ.
Инвалид СА с 1987 г. 3 группа.
В феврале 1992 г. в ПФУ согласно ст.59 п.3 пенсия начислена с пяти мин. заработных плат установленных в Украине (редакция закона 1991 г.).
Пенсия была приличная и мне хватало....на лечение и жизнь.
В 1996 г. пенсию прекратили платить ссылка на письмо КМУ и Мин.соц.политики - начислять пенсии срочникам с мин. з/п в установленных в зоне отчуждения....70 руб.в мес.
Перевели на минималку....
В суд подал в 2000 году, когда от инспектора ПФУ узнал, что срочники выигрывают суды по ст.59 п.3 и снова получают пенсии с расчета 5 мин. з/п установленных в Украине....
2005 году выиграл суд благодаря "прецеденту", то есть предоставил суду адвокат несколько дел выигравших срочниками в разных областях Украины.
Судья принимая решение сказала ...выиграл благодаря упорству срочников, которые судились с 1996 г.
В 2006 году снова потерял пенсию, так как в ст.59 п.3 ВРУ внесла "поправку" и узаконила ухудшение соц.защиты срочников - начислять пенсию с мин. з\п установленной в закрытой зоне....
Все аут по форумах узнал, что срочники которые судились по ст.59 п.3 уже померли....
А срочники "новой" волны начали судиться по ст.54 п.4 и понятия не имеют (а может не хотели вникать) о редакции ст.59 п.3 в редакции 1991.....
Короче не станет меня и все о редакции ст.59 п.3 от 1991 года никто и не вспомнит....
Короче "пропала" категория срочников.....
О "предложении" депутата ПР - тоже дерьмо, что было и в той редакции от 1996 года, только к 1223 срочникам добавят шесть тысяч человек других "ядерных"......
Лучше мне пускай считают пенсию от дозы облучения или от зоны пребывания, пенсия будет уверен больше....
Жаль, что Ярослава Муха никто с депутатов ВРУ не принял к рассмотрению, мне механизм начисления по его методике понятный и справедливый.....
Мне все равно хоть 5 мин.з/п установленных в Украине или 5 мин.з\п установленных в зоне.....уже нет ни желания, ни упорства биться головой об стены и суды.....
Сергей
интересно откуда у этой двоишницы дурные мысли?Она что нынешние не законные постановы кабмина хочет протянуть ЗАКОНОМ? Ну ПРдуновцы твари конченые.
ВідповістиВидалитисейчас депутаты,а там более ,,регионалы,,сами не пишут законы,а просто подают уже написаное.и пишут их не юристы,а аферисты.а пишутся они так,что сначала читаешь и радуешься-вроде всё есть,и ни кого не забыли,и льготы,и пенсия 6-8-10,и всё остальное.но правильно пишет Гайворовский что примут они социальный кодекс,а там в самом низу в чернобыльском законе(рукой тех же юристов-аферистов)написано-все выплаты устанавливаются кабинетом министров.и всё остаётся на своих местах.наверно надо принять такой закон,чтобы он обязал исполнительную власть выполнять закон.хотя в других странах не выполнение закона-это преступление.и нарушение конституции тоже.мне кажется что своими поправками,изменениями и т.д. они хотят добить то что ещё не добили,сделать так чтобы закон не выполнялся уже по обьективным причинам-не возможности его выполнения.а с другой стороны закон надо выполнять,на то он и закон...и что делать?
ВидалитиОни не твари просто они работают на Единое Мировое правительство.Их цель уничтожить людей на планете Земля до полумилиарда рабов.Которые будут обслуживать Золотой миллиард панов.Регионалы тож туда метят но врядли их оставят в живых.места строго ограничены.Потому всё это происходит-этот Беспредел.Он не только у нас он ПО ВСЕМУ МИРУ.Беда в том что мы им в этом помогаем-своим палачам.Читайте тутhttp://frau-perez.livejournal.com/92724.html
Видалити